Suuuuugen

Jösses vad jag är sugen på något gott, skulle kunna göra vad som helst för att få äta lite choklad eller bulle eller vad som helst, men nej, nu är det strikt kosthållning som gäller. Har sen 4 dar tillbaka inte ätit något "gott", wow, för att vara mig, förr i tiden drog vi fram godis, läsk, choklad, chips och sånt så fort Liam lagt sig, men nu är det slut med det. Jag vet att det även handlar om att bryta vanor och jag tror att det är det som är mitt egentliga problem, dricker fortfarande 3 koppar kaffe om dan men kommer även försöka sluta med det. Jag mår mkt bättre i magen sen jag slutade äta bröd förresten, är inte alls lika svullen heller, jiihaa.
När jag slutat amma kommer jag nog gå över till LCHF-kost, gick ju ner 2 kilo på en vecka när jag började med det sist men sen blev jag gravid och åt lite annorlunda, mådde ju illa de första 25 veckorna och åt knappt nåt, gick bara upp 6 kilo under hela graviditeten pga det, de kilona är redan borta sen länge men har lite kvar från första graviditeten och jag vill egentligen ner till den vikten jag hade när jag tränade och tävlade i friidrott, så ca 6-8 kg ska bort. Sen ska det tränas för att få tillbaka den snygga kropp jag hade då, så e det bara.
Är superrastlös också då vi suttit inomhus hela dan, Liam fick kräksjukan igår så vi stannade hemma hela dan idag så han kunde vila, vilket han såklart inte gjorde, har röjt runt här som jag vet inte vad och man kunde nästan tro att han aldrig var sjuk ens.
Var på akuten med honom igår eftersom vi inte kunde utesluta en eventuell hjärnskakning, han ramlade baklänges två ggr igår morse och kräktes 12 timmar efter, då måste man tydligen in dit för att ta lite tester. Som tur var så hade han bara "vinterkräksjukan" så nu sitter vi här och hoppas att vi inte får det, tog 10 vitpepparkorn så dom kanske hjälpte??
Apropå akuten, läkaren var en kvinna med så mörk röst och aggressivt prat så Liam blev jätterädd för henne och började gråta, hon tvingade honom att gå mot henne innan vi ens hade hälsat, sen har hon mage att fråga vad han blev rädd för, ja jösses, sen tog hon honom i famnen bara sådär och han var inte direkt glad utan upprepade ordet "hemma" under hela besöket, stackars skrutt. Fast jag förstår honom, jag hade inte heller gillat henne när hon betedde sig sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0