Starta upp bloggen igen..

..funderar på att börja blogga lite igen, men vet inte om jag kommer ha motivation och ork till det. Isf tror jag det få bli en helt ny blogg då jag inte skrivit här på ett år tror jag. Men vad ska den handla om? Mitt liv kretsar ju mycket kring mina två underbara barn =) Kan inte vara kul för utomstående att bara läsa om vad vi gör hela dagarna. Om man skulle börja ta dagens outfit, jajjemen, tröjor med lite spya på, håret fettigt då man inte ens minns när man sist tog en dusch osv.. nääe, inte riktigt min stil att ställa mig framför spegeln och fota mig själv. Nåja, får kolla om jag får nån motivation senare.
Måste bara berätta en grej som hände idag, har bestämt mig för att börja träna igen, får inte jogga/springa ännu så innebandyn får vänta till våren/hösten men kan ju köra annat. Idag var det gratis provträning för pilates så jag tänkte ta upp det igen, körde faktiskt det när vi tränade på gymmet och det var riktigt skönt att varva lugn träning med hårdare. Iaf, går till hallen och ser bara massa tanter, kommer in där i min adidaströja och är absolut yngst, näst yngst var kanske 50 år, instruktören frågar om vi "nya" har tränat pilates förr, då säger två tanter brevid mig att dom gått pilates "grund" med Kerstin(en annan instruktör på stället), sen frågar hon om jag också hade gått där, näe, jag har gått pilates på gym.. och jag ba kände hur alla tittade på mig typ: där står hon i sin adidaströja och tror hon e så mkt bättre bara för att hon minsann tränat pilates på gym och inte i en svettig liten gympasal..tro mig, ville bara sjunka genom jorden...
Passet gick bra och nu sitter jag här med världens huvudvärk, abstinensbesvär...kroppen skriker efter kaffe, har bara druckit två koppar idag jämfört med 5 som jag brukar, kommer nog börja sova bättre snart. Kommer så småningom helt skippa kolhydrater, K kör redan LCHF men jag ska starta lite lugnt genom att först skippa onödiga kolisar, alltså choklad osv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0