Trädgårdspyssel

Passade på att ta bort några buskar medan mina killar sov så skönt, eller det verkar ju som dom fortfarande sover lika skönt, borde kanske väcka iaf stora killen så han kan somna på kvällen med..

Vi ska göra om våran trädgård iaf på baksidan men tror även att framsidan kommer få ett lyft. På baksidan har vi tre platåer vilket ju leder till att bara det nedersta används, resten finns lixom där men det är knappt så man går upp dit till dom andra två, eller jo, jag har gått dit några ggr för att hämta äpplen men thats it, helt onödigt, så vi har haft en fundering på att platta till hela tomten så att vi får en stooooor härlig yta att vara på, dock kräver det massa jobb och stora maskiner samt nån som orkar frakta bort allt som vi då skulle göra oss av med, så vi får se om vi kanske gör så istället att vi gör som en backe, då får ju även Liam en rolig backe att åka pulka i nu till vintern.

Jag har iaf börjat lite smått med att ta bort buskar, dock sitter dom som berget och är hur svåra som helst att rycka loss, fattar inte hur snabbt rötter växer egentligen? Nåja, det går ju framåt, sakta men säkert, skulle vilja bli färdig med det här helst innan det blir alltför kallt bara. Vi har BARA buskar på våran tomt känns det som..urk, dom va inte ens speciellt fina nu på sommaren.. om det finns nån frivillig som vill komma och hjälpa mig, hand upp!

Har iofs även ett plommonträd och ett äppelträd samt en vinbärsbuske, synd att jag inte gillar röda vinbär men ska lära mig nu, det e ju åtminstone nyttigt och gratis =)

Måste snart börja fixa träningsväskan, ikväll e det afro igen, och så får jag träffa bästa Maria som har varit i Kenya alldeles för länge.

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0