Jä..a f*n

Jag har fortfarande ont i magen men det verkar inte vara lika illa som igår så jag skippade akuten även idag.. Vi gick upp och åt redan halvnio och sen stack vi iväg på två timmars promenad och mötte mamma, hon hade med sig en grensax så jag kan fixa färdigt på tomten, det tog rätt lång tid med den lilla sekatören så det var ju bra att vi fick låna den.. När jag var färdig med det skulle jag försöka ta bort rötterna oxå eftersom jag inte vill att det ska börja växa buskar där igen, lättare sagt än gjort, tog ett redskap som heter grep..skumt namn förresten, ser iaf ut som en högaffel och började bända loss rötterna med den, helt plötsligt från ingenstans gick den av på mitten och skaftet flög upp rakt i ansiktet på mig... huu, vad kom det ifrån lixom? Gick snabbt in för att kolla om jag blödde men som tur e fick jag bara en pytteliten skråma på kinden, verkligen tur alltså, kunde lika gärna fått upp den i ögat och blivit blind, eller fått hjärnskakning eller ordentliga blåmärken..

Även Liam råkade ut för en liten grej idag, han verkar dock helt normal och inte så påverkad av det.. vi hade nog en vakande ängel nånstans! Tror vi borde ha köpt trisslotter, nu e det dock försent, snart läggdags så vi orkar simma imorn, det blir ännu mer dykträning tror jag!

Sen är det kalas på eftermiddan oxå.

Hoppas magontet försvinner snart, om inte så blir det nog ett besök till vårdcentralen senast på måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0