Varför vill man alltid göra massa saker när man är dålig och borde vila?

Det där är så konstigt, jag blev dålig under dan i måndags, kände mig hängig och hade problem med magen igen, senare på kvällen fick jag även feber, tur att jag inte gick på afron och gymsticken, var sugen men stoppade mig själv och för en gångs skull var det rätt beslut, andra gånger har jag ju gått fast jag har haft världens huvudvärk och grejer.
Än idag mår jag inte helt på topp men var tvungen att åka till Jordbro och köpa en paraplyvagn som ska med till resan, tänker inte ta med våran dyra vagn ifall dom skulle ta sönder den på flygplatserna, har ju läst att dom kastar sakerna lite hur som helst.. billig var den här vagnen iaf så det gör inget ifall den skulle gå sönder, köpte den ju begagnad bara för att ha med på resan, sen om den håller längre så är ju det ett plus.
Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag skulle åka dit bara, hon som sålde sa att det var först till kvarn så jag åkte dit till halvtolv, resan ditåt gick ju fint, förutom att det tydligen fanns en liten "albybo" kvar i mig på sista bussresan som skulle ta mig från jordbros pendelstation till henne.. skulle på bussen där och antog att det var en eller max två stationer, det fanns redan två vagnar på bussen såklart, tyyyyypiskt.. iaf så fanns det en tredje plats på sidan så att man var tvungen att köra vagnen i gången och sen svänga till höger..rätt skumt, aldrig sett en sån buss förut, iaf, var halvvägs där i gången och trångt var det, kunde knappt ta mig till barnvagnsplatsen, då ska en jävla kärring prompt envisas med att trycka sig förbi där det absolut inte går, så för mig var det ju bara snällt att backa igen, nästan ut från bussen för att hon ska kunna gå och sätta sig nånstans.... kände för att köra på henne med vagnen (därav "albybo") men gjorde inte det, sen kom det en kvinna efter henne som väntade men då hade bussen redan kört halvvägs så jag fick snällt stå kvar vid dörrarna där man ju egentligen inte får stå.. Snällt av busschauffören att inte skälla ut mig för det..hahaha!
Vägen tillbaka var ju rätt rolig den med.. konkade på vagnen i en blå IKEA-kasse, tur jag ens tog med en sån! Samtidigt hade jag ju Liam i hans vanliga vagn, folk ville så gärna hjälpa till sen men tyvärr var dom mest i vägen.. I tumba vid pendeln finns det ju bara dörrar som inte går att öppna automatiskt, så jag gick med kassen på axeln och ställde mig framför min vagn och tryckte upp dörren med rumpan mot, skulle dra vagnen till mig och då kom det två kvinnor som tyckte agtt dom skulle hjälpa till, så en öppnar och håller i dörren och den andra börjar putta på vagnen, snällt såklart om det inte hade varit för att den första kvinnan smällde igen dörren och den andra puttade in vagnen med Liam i rakt i dörren och han dinglade runt hur som helst..fan, vad håller dom på med? Sen kollade dom på honom och skrattade bara fult..jävla idioter! Sen även på bussen skulle en man hjälpa mig att lyfta ner vagnen fast jag inte bett om hjälp, då när han redan tog tag i vagnen sa jag att det går bra ändå,(har jag redan börjat lyfta eller gå iväg själv så fixar jag det bättre utan hjälp, är inte otacksam alltså) så då slåpper han vagnen i luften så den rasar ner...va faaan? Antingen hjälper man till eller inte, man kan ju inte släppa vagnen i luften... gaaah, vagnen vi köpte funkar iaf superbra så det var ju ändå värt resan, dessutom var Liam en riktig solstråle hela resan och flörtade med allt och alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0