Sömn, babysim och dddddddddd

Hur viktigt är det inte med bra sömn?? Eftersom vi i sex veckors tid har fått vakna med ungefär 1-2 timmars mellanrum så uppskattar man verkligen att få sova, oavsett om det är en halvtimme mer på morgonen eller en timme mitt på dan.. Hur som helst, nu har lillskrutt sovit bra fyra nätter på raken, vaknar första gången vid fem och det är ju helt okej jämfört med tidigare veckor.. hoppas det han nu har haft börjat gå över.
Idag hände något mycket märkligt också..vi har ju tränat på att få honom att somna själv, det funkar de flesta kvällarna men aldrig nånsin har han somnat själv på dan, såklart ute i vagn och i bilen men aldrig aldrig i sin egen säng, och idag la vi ner honom, han gnällde lite men var sen tyst, gnällde lite igen och tystnade..efter ca 20 min var han supertyst och hade alltså somnat.. mycket glada föräldrar hade han då =) ska fortsätta med den här rutinen och hoppas att det inte var någon en gångs grej.

Idag på babysim fick vi träna lite nya grejer, Liam är en hejare på att stå och hålla i sig i stången samt ha fötterna på den nedre stången samtidigt..dessutom har han lärt sig att gå på den och sen släppa taget och komma till oss simmande..hihihi! Det är så roligt, är överlycklig att vi valde att gå på babysim, jag skulle aldrig i min vildaste fantasi ha tänkt tanken att ställa honom tex vi stången och tro att han kan hålla i sig själv.. eller dyka med honom, eller tro att han kan åka rutschkana..lixom han är ju bara 8 månader!

DDDDDDDD...så det så..äntligen verkar d-knappen funka igen.. Liam vill alltid pilla på mina tangenter och verkar ha lyckats göra nåt så just D har varit ur funktion, eller den har ju funkat men man har fått trycka superhårt!

Nu ska jag trycka en sista tangent och sen sova! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0