Problematisk onsdag

Om nåt kunde gå fel så gjorde det garanterat det i onsdags, allt och jag menar verkligen precis allt gick fel.. katastrofdag, jag önskar att jag aldrig hade vaknat! Men det gjorde jag ju såklart.
Vi skulle till öppnis efter frullen för dom hade fotografering där, vi hade tid vid tio och jag tänkte att vi ska dit i god tid innan, stack redan vid halv och skulle låsa dörren, men det gick inte..dörren eller låset har kärvat ett tag men det har alltid funkat att låsa och låsa upp efter att man dragit och juckat lite med nyckeln i hålet (jag vet, det lät helt fel) men inte idag, klockan tickade och jag började få smått panik, tänkte att jag kunde ringa K och kolla om han råkade va på G hem så kanske han kunde vara hemmavakt så länge..men det gick ju inte att ringa, tele2 hade massa problem så ingen hade täckning, rätt självklart i det här läget..typiskt..bara att gå in igen, ta av oss kläderna som var hur jobbiga som helst att sätta på då jag hade feber och var dunderförkyld oxå... ringde öppnis och dom e ju så underbara där så hon sa att jag kunde ringa upp igen när jag fått ordning på detta så kanske vi kunde komma in och fota iaf. När jag till slut ficvk tag på K på hans kontor på jobbet så sa han att han skulle hem på lunchen så vi drog till fotografen och han fick sitta hemmavakt..hihihi!
Hos fotografen då, det måste åtminstone ha gått bra?? Nee, det gick ju inge vidare där heller, Liam var super misstänksam mot honom och bara stirrade, inget fick honom att skratta, jag kittlade och höll på och busade och gjorde roliga ljud och miner och han bara tjurade.. wow, vilka fina foton.. vi väntade ett tag och fotade igen, ingen bättring så dom fotona lär vi inte köpa, dagen efter hade vi dessutom familjefotografering och dom blev oxå helt värdelösa, vissa sa att den här fotografen är helt suverän med barn men neej, han försökte inte ens anstränga sig för att få Liam att le eller skratta, inge vidare alltså!
Tillbaks till onsdagen, kom hem svettig och irriterad..lagade pankis och messade K att köpa mjölk på vägen hem, o så fort jag messat öppnade han dörren..gaaah, då hann han redan hem, så jag knallade iväg till affärn i världens snöstorm(hade dessutom redan gått förbi affärn när vi kom hem från öppnis) och handlade mjölk till pankisen, och det var åtminstone riktigt gott, nåt bra med denna dagen trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0