Barnläkare och trevligt sällskap

Idag kom Carolina och Millie hem till oss, det var trevligt med sällskap igen, dessutom lyckades jag med maten, lagade lasagne *harkel harkel* la en färdig i ugnen då..sen när jag kom på det, ugnen var på hur länge som helst innan iofs. Liam var superintresserad av Millies strumpor och hår, han ville absolut ta sig dit där hon låg och peta och känna på henne, tyvärr är han ju lite hårdhänt än så länge, inte ens katterna går säkra här hemma, så det var ju bara att ta bort honom därifrån hela tiden, och det gillade han inte.

Senare gick vi då till barnläkarn för att få lite råd ang Liams sovvanor, han lyssnade på hjärtat men fann inget där, och kände lite på magen mm men hittade inget där heller, så för att utesluta saker skrev han ändå en remiss till barnmottagningen så dom kan ta lite prover och så..det typiska är bara att han dom två senaste nätterna har sovit mycket bättre och att man inte längre behöver ta upp honom i famnen och vagga honom utan det räcker med att lägga handen på honom så somnar han om, visserligen är ju det helt underbart, blir det bättre så får vi ju bara avboka tiden. Han var så duktig där, sköterskan som också var med på rummet tyckte det var konstigt att han inte gjorde motstånd när läkaren gjorde testerna, men han verkar gilla att gå till läkarn eller nåt för han är alltid superlugn där.

På kvällen drog jag till innebandyn och vi spelade en och en halvtimme idag, kändes skönt men när jag cyklade hemåt höll jag på att få kramp i båda låren, såklart i en uppförsbacke också.

Nu ska det umgås här hemma, natti natti! 

Kommentarer
Postat av: carro

skönt att han sovit lite bättre :)!!

2009-11-13 @ 16:22:02
URL: http://babyeggi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0