Veckan som gick

uuh, har återigen inte alls brytt mig om bloggen, men det händer så mycket spännande andra saker så jag orkar inte bry mig om det här, tur jag inte här det här som jobb, skulle ju aldrig hinna med..

Förra onsdagen var jag iaf på sminkkursen nu då, lärde mig lite nya knep men det sköna var att jag redan sminkar så som man bör för mitt ansikte och mina ögon, köpte även med en foundation eftersom man fick köpa nåt till ett värde av 300 kr, hehe, den pengen räckte bara till foundationen, sen försökte hon få mig att köpa nåt mer eftersom den "bara" kostade 265, så hon tyckte jag kunde köpa en läppenna, som kostade 125 kr(!!) eeh, VA?? Nee, jag skippade den pennan och åkte och simmade istället, sminkad och fin! gick finfint, simmade 1 km och det var lättare än sist! Innan allt det där var jag oxå ute på en regnig promenad i nästan två timmar! Har börjat ha Liam i bärselen rätt mycket, han gillar inte att ligga vaken i vagnen och så fort han har hängt med i selen ett tag somnar han och sover så bra, konstig ställning att sova i!

I söndags hade vi Johannes här hos oss, passade honom när Maarit var på handledarkurs för sitt körkort, vi åkte till Hågelby och kollade djuren och sen lekte vi i lekparken där och så fick han såklart köra bilarna, vikken glädje =)

Vi köpte även trädgårdsmöblerna och bestämde oss för att måla om vårat staket på framsidan och altanen på baksidan samt balkongen, det gjorde vi måndag och tisdag. Jösses vilken tid det tar att måla ändå, men nu är det riktigt fint, och altanen och trappan på framsidan är nu inoljade och fina oxå, tur vi hade förresten, tisdag började det precis regna en kvart efter att vi blev färdiga. På köpet fick jag oxå den förbannade migränen igen, om den ska börja dyka upp så här ofta vet jag inte vad jag ska göra, det får bli akupunktur igen helt enkelt, jag var så lycklig under graviditeten då jag inte hade migrän mer än två ggr under de 9 månaderna.

Idag är det BVC-besök kl ett och föräldragrupp halvtre, har bara så ont i huvet så vet inte om jag går på föräldragruppen sen, då måste jag nämligen gå fram o tibax eftersom det är på samma ställe, ååh, orkar inte.
På BVC tror jag det blir vaccin idag. Usch då, lilla skrutten ska bli stucken igen. Ingen kul alls! Men det är för en bra sak, hoppas han inte får feber efter det bara, har hört att det tydligen kan hända.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0