Starka mamman med griniga sonen

Mina armar är helt slut, efter föräldragruppen gick jag till Alby för att möta Maria och gå hem med henne, väl där vaknade Liam i vagnen och var supergrinig, inget hjälpte så det var ju bara att bära honom, jag som hade bestämt mig för att promenera bar alltså honom från Alby till Tumba, en timme sådär, det tråkiga är att jag tänkte ta med bärselen men eftersom han knappt sovit något under dan trodde jag såklart att han skulle sova hela vägen fram o tibax, gissa om jag ångrade mig efteråt?? Måste åtminstone ha varit ganska bra armträning, statisk biceps/triceps/underarmsträning! Liam är inne i något som kallas utvecklingssprång och då är dom väldigt griniga, klängiga och vill bli burna mycket, hade jag däremot inte vetat detta hade jag nog undrat ifall han var sjuk eller något annat..
Föräldragruppen då? Ja, den blir nog inte så mkt bättre än den varit hittills, eller den har ju inte ens varit nå bra, idag pratade vi lite om sömnen, men det är ju ingen som pratar frivilligt, sen frågade jag dom andra i gruppen ifall deras barn har gjort likadant som Liam nu gjort några ggr, i sömnen kan han helt plötsligt skrika som om han var rädd för något, och det är jättesvårt att väcka honom då, jag vet att dom inte kan drömma mardrömmar så jag undrade vad annat det kunde vara, då berättade en tjej att hennes son har gjort så ibland, då säger BVC-tanten med väldigt  tjurig "jag vet-bäst-för jag-leder-den-här-gruppen" röst: men vadå, tror du inte att det bara är magknip då? Va fan, så mycket för att säga nåt där, man blev ju bara nertryckt, får dom ingen som helst pedagogisk utbildning? Nästa gång jag går, om jag går nån mer gång tänker jag sitta knäpptyst hela timmen.. Berättade för Maria om en pappa som är med där när vi gick hemåt, och då sa hon:
M; Han går nog bara för att kolla på allas bröst, tror du inte?
C: Nee, han bryr sig nog inte om det.. Dessutom tror jag inte att man ser brösten som en sexuell symbol när man matar ett barn ju.
M: Men dom är ju fina, stora, fasta och fylliga..
C: Men jag tror inte han går därför, dessutom så verkar han vara sådär jes, jag har iaf fått nån tjej.
M: Desto större anledning att gå dit ju..

Alltså, väldigt seriösa och djupa diskussioner om alla de viktiga sakerna här i livet måste jag säga..
Tycker iofs att vi har roligt när vi är ute och promenerar så det spelar ju mindre roll vad snacket handlar om egentligen, eller hur Miss "jag-tar-inte-den-smutsiga-pendeln-med-min-fina-klänning-till-ett-bröllop"???hihihi..U know what I mean, hoppas det löser sig med bil...
På fredag ska jag fika med henne och även Katja, länge sen sist, ska bli mycket trevligt och då kanske vi pratar om världspolitik eller annat viktigt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0