Öpnna förskolan, BVC och läkarbesök

Allt på en och samma gång.

Jag tänkte att vi skulle få göra gipsavtryck av hans fötter eller händer och gick till öppna förskolan mest därför, så typiskt då att vi inte fick göra det, ena tanten som jobbar på öppnis var på nån kurs så då kunde vi inte utan får gå dit nästa vecka igen! Tyckte inte vi fick ut så mkt av besöket direkt, allt vi gjorde där kan jag göra med honom här hemma, vet iofs att öppnis är mycket för mammorna oxå, att man ska träffa någon/några som man kan umgås med men jag vet inte om jag behöver det...

Vi var iaf med på sångsamlingen och Liam var så trött så han tyckte inte det var så kul, hade en sån ledsen min men satt ändå snällt och lyssnade och kollade på dom andra. Sen kom det en tandhygienist dit och berättade lite saker som alla redan visste.. Men det är väl alltid bra med för mycket info än för lite.

På BVC mätte och vägde vi honom, vikten hade planat ut lite medan längden hade skjutit i höjden där på kurvan. 5250 g och 58,5 cm. Sen fick vi vänta på läkaren i nästan en halvtimme, inte kul alls. Han kollade samma grejer som på BB och allt var helt perfekt, så grymt skönt, man har ju ändå oroat sig för allt möjligt även fast det mesta alltid bara är normalt om man skulle fråga om nåt.

Vi har även tränat nacken en hel del nu och det börjar bli bättre och bättre, han har lärt sig att vända sig på ena sidan redan för några veckor sen men snart rullar han runt på mage..lilla plutten, vad fort det går nu..usch, snart är han ingen liten bebis längre =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0