I badhuset

Får börja berätta episoder från badhuset istället eftersom jag inte har åkt buss på ett tag, eller nu ljög jag ju, åkte senast idag faktiskt, till IKEA, handlade lite nödvändigheter.. men nog om det nu!

Var och simmade min kilometer igen, det går snabbare för varje gång så snart får jag utöka sträckan eller tiden jag simmar, sen skulle vi basta efteråt, pratar finska med mamma och när vi kliver in i bastun säger en kvinna på finska typ "välkomna till den kalla bastun", trodde såklart att mamma kände henne så jag började prata med henne oxå..efter ett tag märkte jag dock att så nog inte var fallet trots allt, frågade efteråt och jag hade ju rätt, jaja, iaf, hon berättade att det en gång hade krälat runt maskar nedanför henne när hon stod i duschen där i badhuset, mysigt..! Så hon ringde kommunen eller vad det nu var och påpekade det, då hade dom tydligen svarat att maskarna iaf inte är farliga..ja, men dåså, då kan man ju låta dom vara kvar..jösses! Och det betalar man för.. Inte maskarna alltså men man önskar ju åtminstone att det inte krälar runt saker när man ändå ska rengöra sig..

Sen återigen undrar jag, varför går man i bassängen överhuvudtaget om man ändå bara har tänkt vara i vägen för alla andra och skvallra om egna privata saker, sätt er för fan i bastun då eller ännu hellre på ett café... alla får jättegärna simma i sitt eget tempo men inte brevid varandra och blockera vägen för alla som är där för att göra det man brukar i simhallen, SIMMA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0