De senaste dagarna

Har varit lite lat med bloggen märker jag, men har ju så mkt annat att göra och man måste ju faktiskt prioritera!

I onsdags hade vi föräldragruppen, jag vet inte om man ska skratta eller gråta, kom dit, så säger tanterna som håller i
det att idag tänkte vi kolla på en film om bebisens första tid efter BB, eehh, allas barn är redan minst två månader så den där filmen hade ju varit väldigt bra att ha kollat på innan förlossningen, sen efter filmen som var typ 40 min frågar dom ifall nån kände igen sig, ingen av oss känner varandra särskilt väl och därför pratar nån knappt, det där upplägget är bara så hemskt fel! Iaf, sen när ingen sa nåt frågade dom vad vi ville prata om nu.. Krystat eller vad?? Det borde ju finnas ett ämne varje vecka som man kan sitta och diskutera och kommer man på nåt mer så får man väl säga det då.. nee, tror inte jag går nå mer gånger, första gången var vi 15 st, igår 9..så sista gången sitter väl tanterna där för sig själva.
Gick sen till Alby och mötte Maria, vi promenerade hem och efter Storvretsbacken bar inte mina ben en endaste meter till, tror det tog 40 minuter hem fast det brukar ta max 25 därifrån, jösses, iofs inte så konstigt, det blev ju ändå 15 km och 3 timmars promis.
Väl hemma testade jag bärselen, det funkade ju bra och Liam verkar tycka om att hänga med där, stoooora ögon fick han när vi gick ut på tomten, men det är klart, det är ju roligare att vara med och se vad som händer än att sitta i en babysitter och lalla för sig själv. Förresten sov han rätt länge igår efter att jag matat honom, hela fem timmar utan mat på dan. Dessutom sover han alltid minst 4,5 timme första sovpasset på natten, väldigt skönt, man är rätt utvilad på morgonen.

Idag hade vi fullt upp, hämtade äntligen mina Malmbyråer, har ju jagat såna på blocket nu ett bra tag, snart är min klädkammare färdig, yey! Han vi hämtade hos var ju en riktigt konstig prick, skulle egentligen åka och kolla på dom igår men vi kunde inte ta stora bilen, ringde till honom och sa det och frågade om han kunde hålla dom åt oss, han tvekade ett tag med rädslan att jag inte ska köpa dom sen, han hade även andra som hade ringt, det fattar väl jag oxå, det var bra pris på dom, jag lovade att ta dom så länge lådorna går att öppna och stänga, så han gick med på att hålla dom åt oss. Vi kom dit idag vid tiotiden, han öppnar helt pömsig och håret står åt alla håll, pyjamasbyxorna hänger halvt nere vid jag vet inte vad och så säger han att ja, så här ser det ut, jag gav pengarna och skulle ta dom, då säger han: Jag ska bara tömma dom först! QUE??VA??MITÄ??WHAT?? Han visste ju att vi skulle komma och hämta dom, det borde han ju ha gjort innan, jösses säger jag bara! Jaja, iaf, Liam var hos sin morfar och farfar under tiden, kul att dom passade tillsammans =) Sen när vi skulle hämta honom var han i farfars famn och blängde så surt på mig..lilla skrutten då! Men det är bra att han visar känslor..hihihi!
Gick en långpromenad idag med, massa backar som är bra för bikinirumpan, det tog 2 timmar. Sen lagade jag en pankis och K köpte vaniljmunkar bara för att det är min namnsdag, det måste ju firas såklart.. Så mkt för att vara duktig och promenera *suck*.
Har sen fixat med byråerna, skrubbat dom riktigt håret med svamp inuti, tog nästan en timme, så klädkammaren ska jag fixa med i hockeypauserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0