Snowy

Hittekatten Snowy kom till oss i januari 2006. Jag hittade henne utanför mitt gamla jobb, hon bodde under huset och det var kallt och snöigt. Hon hade varit där i en månads tid och jag försökte övertala K att vi måste ta hem henne, det var ju synd om henne som behövde gå där och frysa och kanske utan mat också. 
Det var flera som kanske kunde tänka sig ta henne men det hände aldrig nåt, så när skoleleverna kom tillbaka efter jullovet tyckte jag att nu tar vi henne så hon slipper allt det där... Droppen var när några killar i nian täckte för hålet där hon gick in och ut, just då vet jag att hon var där inne och jag blev så förbannad så jag ringde K och sa att han minsann får komma med bur, på en gång.
Vi skulle sätta ut lappar ifall nån saknade henne men hon anpassade sig så bra hemma hos oss och var så underbar och tacksam så det blev aldrig några lappar..oopps!
Hon är verkligen riktigt snäll också, vi var lite oroliga att hon kanske kunde kissa inne och ha egna regler där hon river i gardiner och möbler men det har hon aldrig gjort.






Kommentarer
Postat av: Micke

Super goooooooooooooo! :)

2009-03-18 @ 00:45:44
URL: http://www.mikaeljakobsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0