På äventyr i Skärholmen

Idag var vi på ett stort äventyr, åkte buss till Skärholmen.. Gick upp vid åtta och tänkte ta bussen som gick 9.21 här uppifrån oss men den hann vi inte alls med, eller hade jag satt lite fart så hade vi nog hunnit men jag tänkte inte stressa i onödan, jag menar, Skäris har ju öppet rätt länge och försvinner ingenstans!
Liam låg i soffan och lät massa och gnydde innan vi skulle iväg och jag höll på o fixa mig, tänkte att han nog skulle ha mer mat men icke, när jag tittade till honom hade han somnat av sig själv, det är skönt att han faktiskt kan göra det och inte behöver hänga och snutta i tutten så fort han ska somna!
Såklart han sen vaknade på bussen efter tio minuter, så tog upp honom i famnen och han tittade runt omkring sig och var så nyfiken, behövde ingen mat där heller men väl framme i Skäris blev han hungrig, så vi tog och fikade, faster Maarit bjöd, och så matade jag honom, la ner honom i vagnen för han hade ju somnat, tyckte jag iaf, men han låg där o tittade, så gick vi in i några affärer till och jag fick börja bära honom, tur faster kunde ta vagnen, till slut var han så gnällig och trött så jag gick ut ur ena affären och matade lite till, sen somnade han och sov hela vägen hem!
Förresten så är det inte att rekommendera att man har ont om tid och ska ta bussen, man får ju räkna med att inte komma på första bussen man tänkt ta, fick vänta en halvtimme på nästa där borta..vi gick iofs in på ICA och handlade så hade ju lite tidsfördriv ändå.

Faster köpte en fin body till Liam oxå, jag drällde vatten på den han hade på sig och inte hade jag packat ner nån annan heller.. usch, slarvigt av mig!

Nästnästa onsdag kanske vi ska på nya äventyr med faster, hon är ledig då igen.. IKEA maybe?

Kommentarer
Postat av: Sabina

Skärholmen låter skojj :)

2009-03-26 @ 13:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0