Koltrast på trappan

Trodde fåglar var rätt skygga av sig men inte denna koltrast! Vi kom hem i lördags och på våran trappa satt det en koltrast och tryckte, jag tänkte att den nog satt där för att den såklart har skadat sig och började direkt fundera ut hur vi ska få den i säkerhet från katterna som går här ute, men sen tänkte jag att om den är skadad kan man ju inte bara lämna den så vem ska man ta kontakt med.. ställer mig på trappan med Liam i famnen och andra saker i handen och försöker gå mot dörren lite försiktigt för att öppna, den bara sitter kvar, Kai går och ställer sig med huvet ovanför den för att kolla om den rör sig, nee, då kollar den upp och sitter kvar, sen när vi skulle öppna dörren var jag rädd för att den kanske skulle flyga in och det vore ingen höjdare med fyra katter här hemma.. Så han satte nåt papper mellan den och dörren, då flyger den iväg, helt oskadad.. Det var riktigt skumt! Fortfarande funderar jag på hur den kunde vara så orädd!  Tur iofs att vi inte började ta på oss några handskar och försöka ta fast den, tror den satt och solade sig, våran trappa hade nämligen riktigt mycket sol där just då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0