Fattigt var det här

har läst nån fattigblogg som en tjej skriver, hon testar att leva på socbidrag en månad.. rätt underhållande att se hur ens levnadsstandard faktiskt blir när pengar inte rullar in som innan. Nu testar hon ju iofs bara och kan återgå till ett vanligt liv direkt efter, men jag som nu har föräldrapenning att leva på får ju verkligen börja räkna var man ska lägga pengarna på. Inte så att det är katastrof kanske direkt, jag vet att det finns många som har det väldigt mycket sämre men ändå. Fyllde i dagar som jag skulle ta ut pengar för, och så står det på ena veckans pengar att det kommer först 26 april..och det funkar ju bara inte, jag har ju räkningar att betala, så får ringa dit och kolla om det bara blev nåt fel, iom att jag anmälde en vecka till samtidigt och dom pengarna ska minsann komma om nån dag, skumt det där!

Linssoppan jag äter til lunch varje dag är iaf superbillig, tror hela kastrullen kostar 15 kr att laga ungefär och det räcker en vecka, sen några mackor till det, så det blir väl en femma per måltid, precis lagom..hihi! Man vet inte hur mycket allt kostar innan man är den som står i kassan och betalar, får börja laga storkok snart igen, inte bara för att spara pengar utan också för att ha något som man bara kan värma.

Kanske jag oxå skulle börja skriva fattigblogg?? Känns hemskt att faktiskt inte kunna köpa saker som förr i tiden, okej, jag var en shoppaholic och handlade onödigt mycket kläder och skor, det kan jag erkänna, jag mår inte heller sämre av att inte shoppa som förut.. så egentligen har jag ingen anledning att skriva fattigblogg..kom just på det! Dessutom är jag ju inte direkt fattig, nee, nu har jag fått skriva av mig lite.. förresten, blöjor är snordyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0