Vart e det vanliga hyfset???

Jösses säger jag bara, snart slutar jag åka buss tror jag, fattar inte hur folk kan vara så egoistiska som dom är i denna lilla värld, eller är det kanske bara här där vi bor??
Jag klev på bussen i centrum och det var en sån gammal buss med tre trappsteg, jag började dra upp min vagn och det gick väl helt okej uppåt, sen när jag skulle av ställde jag mig närmast dörren för att snabbt gå ut, då tränger sig FEM KVINNOR före och går snabbt sin väg, där står jag och en höggravid kvinna kvar, hon frågade om hon ska hjälpa mig, det är klart jag hade velat det men såg hur jobbigt hon hade det redan när hon satt på sätet och skulle flytta sig lite, hon stog ändå kvar för att kolla så jag kom ut, på nåt vänster gick det ju men fick vända vagnen och hade tur att Liam inte skadade sig... Sen konstaterade jag bara för henne att det tyvärr är så att man kan ju inte räkna med hjälp av nån, du såg ju hur bråttom alla hade..? Det var ju iaf snällt av henne att vilja hjälpa men det var väl antagligen för att hon snart står där själv.. Jag tror nästan ändå lite på det där med karma, gör gott så får du gott tillbaka.. Så dessa fem kvinnor blir nog påkörda av en barnvagn nån vacker dag, tilläggas bör att jag sedan såklart gick hundra ggr snabbare och kom ändå hem innan dom..HAHAHAHAHAHAHAHAHA!! När jag sedan kom hem och skulle få ur mig all vrede märkte nog Liam att jag inte var mitt gladaste jag för han blev helt plötsligt ledsen..oopps, inte bra det där!
Jag vet ju såklart att ingen är skyldig att hjälpa mig av bussen, men händer det en gång till kommer jag plocka ut först liggdelen och lägga den på trottoaren, sen gå in på bussen igen för att hämta hjulen och den delen av vagnen, okej, det kommer ta längre tid men jag tänker ju inte försöka på samma sätt som jag gjorde idag, tänk om Liam hade skadats, så nästa gång får folket snällt vänta o har dom bråttom så kanske dom hellre hjälper då.. plus att jag tänker inte släppa nån förbi heller som jag gjorde idag..nee, dom kan gott stå där och vänta!!!!!
Apropå vanligt hyfs, jag gick på en smal trottoar och jag såg att det gick en kvinna med rullator mot mig, jag flyttade mig åt sidan så hon kunde komma förbi, då tackade hon för det som om det var det bästa nån gjort, men det är väl klart, jag hade lättare att ställa mig åt sidan än hon som hade jobbigt att gå.. En annan gång var det en man med kryckor som bråkade med en kundvagn när jag passerade, då frågade han om jag kunde hjälpa honom ta ut hans femma för han hade reumatisk värk, klart man gör det, men tror nog tyvärr att de flesta inte gör det..shit, varför är folk så egoistiska??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0