Övningskörningen

wow, alltså nu är jag stolt över mig själv, fett stolt om man får utrycka sig så, brukar ju knappast skryta men nu går det så bra med körningen så jag vill ut och köra hela tiden! I tisdags körde jag hemifrån till Segersjö och runt där några varv, bra att träna lite nya saker, högerregeln o såna saker, förut har K sagt till mig vad jag ska göra och när jag ska växla och så, nu ska jag klara det själv, och det gör jag, men ibland blir jag så glad och exalterad för att jag gjort nåt så bra att jag sen glömmer bort att växla..hahaha!
Idag körde vi från Alby till Slagsta och vidare till Hallunda och tränade att köra i rondeller, det gick oxå bra, men jag är fortfarande lite feg med att köra runt hela, eller inte hela men alltså av i andra avfarten, det går bra med en sån "enfilig" rondell men när det är två filer måste man tänka för mkt på andra saker och det känns läskigt.. Trist dock att folk inte kör enligt trafikreglerna, där kom jag på en 50-väg i 50, helt som man ska, sen så kom det en skylt att mellan 7-18 e det 30 på en sträcka, saktade in och körde så eftersom det va utanför skola och dagis, då kör en kärring in i arslet på mig och sen körde hon om.. visst 30 går inte fort men det finns ju vissa regler av en anledning! Jaja, jag ska iaf köra som man ska, åtminstone tills jag tagit mitt körkort, sen fick man visst hitta på egna regler eller hur var det nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0