Lyckat

Var i stan igår och kollade bröllopsklänningar. Bruden ville först inte ha vitt, men sen testade hon en och jo, det ville hon visst. Så vi hittade en jättefin i den sista affären med ljusrosa detaljer, den las undan och ska hämtas idag.
Sen skulle vi ta en fika innan K och Liam hämtade oss, började beställa och sen så sa han att dom inte tar kort, det var bara att kolla hur mycket stålar som fanns i plånboken, 90 kr..så beställningen lät ungefär såhär.." Vad får vi får 90 kr?? Okej, en latte, cappucino och vad kostar dom här pinnarna..(vi menade då skumraketer men visste inte vad dom hette)" Vi konstaterade att vi var jobbiga kunder men han som servade oss tyckte vi var roliga kunder, kändes lite sådär att stå där med en budget när man skulle fika lixom.. Skumraketerna var sega som bara den, urk, men kaffet var riktigt gott iaf!
När vi kom hem började jag kolla tärnklänningar på nätet, hittade några i affärerna men ingen som var riktigt bra. På nätet fanns det men dom kostade typ 2000 kr, för en dag lixom..nee fyy vad dyrt.. Sen såg jag på tradera en jättefin modell som skräddarsys enligt ens egna mått och de färger man själv vill ha, o den kostar bara 400 kr, helt perfekt.. Så nu e frågan hur jag ska göra, om jag skickar mina nuvarande mått kanske den måste sys om lite sen innan för bröllopet är ju först i september, men om jag drar av några centimeter och sen inte kommer i klänningen är det ju ännu värre och då blir det superbråttom att få en ny klänning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0