Vad e det för fel på mäns hörsel??

Jag undrar verkligen..?? Redan på BB kollade dom Liams hörsel, hon som gjorde det sa att han hör alldeles utmärkt men sen om han lyssnar är en annan femma... hahahah! Nu handlar iofs inlägget om Liams pappa..
Jag har fixat om lite i sovrummet, jag o K bytte plats i sängen och vi har Liams spjälsäng brevid mig.. det blev mer plats så..förut har vi haft två fåtöljer därinne så katterna har nånstans att sova, nu fick dom inte längre plats så jag flyttade ut en till gästrummet och den andra flyttade jag till solarierummet, redan för en vecka sen.. Detta sa jag då till K för en vecka sen och dessutom har jag nämnt fåtöljen vid ett annat tillfälle då en av katterna har bytt fåtölj att ligga på, han har svarat på allt men igår så hade han ingen aning om vart den fåtöljen tagit vägen..
K: Vart tog den andra fåtöljen vägen?
C: Men jag har ju flyttat på den för en vecka sen.
K: Det har inte jag märkt.
C: Hur kan du inte ha märkt det, du går ju förbi där varje dag(fåtöljen var brevid sängen på hans sida)
K: Men jag är trött när jag är i sovrummet, jag kan skylla på det.
C: Men tänk efter nu lite, vad har jag sagt, var e fåtöljen då?
K: I gästrummet
C: Nee, det får inte plats två st.
K:Men i din klädkammare.
C: Får inte plats där heller, den går ju inte ens att få in där utan att vrida och vända på den hur som helst.
K: Men du har ju såklart slängt den.
C: Tror du inte att du hade märkt det då, den e ju så stor.
K: Nee, men nu vet jag, den e på vinden.

Och vid det här laget märker jag ju att han verkligen inte har den blekaste aningen om var fåtöljen är..

C: Men på riktigt, du vet inte var den är eller?
K: Joo, men inte i mitt gym ju..
C: nej
K:men den är ju här i sovrummet
C: Vardå?? Den syns ju inte.
K: Nej, men det är ju mörkt, men den är här..
C: nee(och nu skrattar jag så jag nästan kissar på mig, för han har verkligen ingen aning)
K: Men den är ju i vardagsrummet..
C: eehh, va? Den får inte plats där heller.
K: Jo, men bakom soffan.

Och jag fortsätter skratta och han hittar på massa bra ursäkter för varför han inte vet var den är..
Till slut kommer han på det men jag hör på hans röst att han ändå gissade på det enda rummet som finns kvar..

K: I solarierummet ju, såklart.
C: Ja, exakt, men var där då?
K: Där brevid solariet.
C: menar du brevid den andra fåtöljen(där den alltså står)
K: nee, på andra sidan lixom..

hahahahahhaha...jag höll på att dö av skratt.. till slut drog jag med mig honom ner fast vi redan lagt oss och släckt alla lampor bara för att visa..ännu än gång fick jag en bekräftelse på att män hör bara det dom vill höra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0