Vaasa

Vi åkte tisdag den 7/7 och kom till Vaasa dan efter, vi åkte ut till en ö där Ks faster bor, man skulle ta en färja dit, den färjan funkade då men dan efter blev d nåt problem, så vi fick sitta i bilen och vänta nästan en timme, katastrof om man skulle bli allvarligt sjuk där eller nåt, färjan e ända sättet att ta sig dit..

Vädret var inte det bästa nån av dagarna, så vi satt mest inne och åt, msssa massa massa, gick nog upp ett kilo på dom två dagarna där, tog en tripp till Vaasas centrum och torget, inget att hänga i julgranen direkt.. torget alltså!

Sen var vi och hälsade på Ks andra faster, hans farmor var ju med oss hela tiden ute på ön så henne hann vi oxå träffa!

Vi fick äta nåt som vi aldrig ätit förut oxå, hare..det var spännande, jag högg i grytan direkt och såg nåt jag tyckte var en champinjon, åt glatt på den tills jag märkte att det inte alls var en champinjon utan harens njure typ...urk! Jaja, den gick ju ner iaf o än har jag inte blivit sjuk så det e nog lungt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0