Busshistorierna fortsätter hagla in..

Det är ju så spännande att åka buss, det händer nästan alltid nåt roligt eller inte alltid roligt iofs, vissa ggr e det även lite irriterande men det roliga är att man aldrig vet vad som ska hända just denna dag eller på denna buss.
I onsdags skulle jag gå på bussen här hemifrån, på busshållplatsen står det en kvinna med en sulkyvagn(superlätt att fälla ihop och får plats även vid en själv om man sätter sig), från mitt motsatta håll kommer en tjej med vagn samtidigt som jag kommer, det är ju en oskriven regel att först på plats går först in såklart, men vem av oss kom först nu då?? Bussen kommer och det finns redan en barnvagn där, ajdå, men det borde ju funka bra ändå för kvinnan med sulkyn fäller såklart ihop den..eller?? Nee, det gör hon inte, utan sätter sig bara och tittar på när vi försöker tränga oss in i det trånga utrymmet, jag får ju plats men inte den andra tjejen, så hon börjar ta bort alla grejer som hon har i vagnen och under den, har samtidigt sin dotter i famnen och försöker även fälla ihop sin vagn, sen frågar hon mig ifall jag kan hålla hennes dotter medan hon fixar, klart jag gjorde det men sa sen högt att jag trodde det hade varit lättare att fälla ihop den där sulkyn, hon höll med men kvinnan bara satt där och tyckte inte hon behövde göra nåt..hur kommer det sig att man kan vara så ego och inte alls tänka sig för, trodde man försökte underlätta för alla parter men nej, så gör man INTE..?? Nu tog det lång tid innan bussen kunde åka iväg, hade hon bara fällt ihop sin lilla vagn hade det gått på nån sekund att åka iväg..gaaaah! Rätt kul att tjejen gav sin dotter till mig, tur hon inte va rädd för främmande människor iaf!

På väg hemåt var det nån som hade en leksak som lät som när en kossa råmar.. det var iaf vad jag trodde, men så var inte fallet, en man höll på och gjorde ljudet om och om igen, allt kan ju inte ha stått rätt till där..hahahah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0