En tjej per klass har ätstörning och två skär sig...

..ja, nåt sånt säger dom i reklamen, men hur fasen kan det stämma?? Dom påstår att en har ätstörning o två skär sig, i min klass i gymnasiet var vi fyra tjejer, jag hade varken ätstörning eller skar mig, alltså måste det betyda att resten av dom tre faktiskt hade dessa ätstörningar och skar sig, konstigt då att det inte alls märktes, dessutom tror jag knappast att nån av dom tre skulle skära sig, eller ha ätstörning för den delen, skulle vilja se vad det där e baserat på. Sen om det är så illa numera så e det ju riktigt tragiskt, jag gick ju ändå gymnasiet mellan 98-01. Usch, det var länge sen, hur gammal har man hunnit bli??

Idag åkte jag då återigen för att leta efter en amningsbh, o dom e verkligen superäckligt ugly, fy faaaan. Hittade iaf en som jag kan tänka mig, men då var det fel storlek såklart, så imorgon får jag prova lyckan i Huddinge. Det var inte skönt att gå runt så mkt som jag gjorde, foglossningen och ischiasen gjorde sig påmind återigen. Jaja, snart e väl det över o det ska bli sååå skönt. Jag fattade aldrig hur lycklig man kunde vara förr i tiden när man inte hade ont nånstans.

Satt i Tumba C och väntade på Kai eftersom jag handlade lite för mycket saker och kunde absolut inte bära. Då fanns det en tjej som sålde strumpor, 12 par för 100 kr, det e ju billigt, och under tiden som jag satt där, kanske 40 minuter fick hon nog in minst 3000 kr..vikken business, sälja strumpor, tänkte att det nog inte är många som nappar på det där men jösses vad fel jag hade, gamla och unga, tanter o tuffa tjejer handlade av henne.

Nu e det lite lyxfällan, tur man inte har hamnat där, fast det är nog inte tur utan det e för att man är ekonomisk av sig, förr kunde jag väl inte riktigt tycka det men numera e jag supersnål och tänker direkt för minsta femtiolapp att ska jag verkligen köpa det här, behövs det här?? hahahah, så man förändras när man ska bli mamma, men ful och tantig, det tänker jag ALDRIG bli!!!

Kommentarer
Postat av: Saraj

"Dom påstår att en har ätstörning o två skär sig, i min klass i gymnasiet var vi fyra tjejer, jag hade varken ätstörning eller skar mig, alltså måste det betyda att resten av dom tre faktiskt hade dessa ätstörningar och skar sig, konstigt då att det inte alls märktes, dessutom tror jag knappast att nån av dom tre skulle skära sig, eller ha ätstörning för den delen, skulle vilja se vad det där e baserat på."



Men det är ju ett genomsnitt. I min klass är vi nu 28 tjejer och 2 killar. Jag vet med mig säkert att hälften har någon form av ätstörning, sen är mörkertalet stort. Man behöver inte SE att någon har en ätstörning.

Eftersom jag själv varit på sjukhus i två år för anorexi gick jag i en annan klass innan detta bröt ut. Där hade minst 8 personer en ätstörning. Det kanske inte fanns någon sjuk i din klass, det kanske inte fanns någon sjuk bland dina paralellklasser, men dom fanns i min klass istället.

2009-01-31 @ 23:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0