Detta papperssamhälle..suck!

Jag tror jag blir tokig snart, har fyllt i papper till skatteverket och det är ju gjort så svårt så att man absolut inte vill ansöka om nåt, nu är det gjort men vi får väl se om den sen kommer tillbaka ofullständig!

Sen har jag läst lite om föräldrapenningen, jag fattar noll men det ska nog bli bra det där sen när det vl är dags!

Förstår dock inte att allt fortfarande ska gå via papper hit o dit med tanke på att de flesta numera har tillgång till datorer!

Kom också att tänka på en incident för en månad sen ungefär, gick till vårdcentralen för jag trodde jag hade uvi, kommer dit och hon i kassan säger att det kan ta ett tag iom att deras datasystem har lagt av, jaha, tänkte jag, men läkarkunskaperna sitter väl förhoppningsvis inte i datorn?? Tydligen så gjorde det det med tanke på att  2 patienter var före mig och jag satt där i en och en halv timme!
Sedan tog dom prover, men tydligen hade proverna tagits där på vårdcentralen och bara lagts in i deras privata datasystem, för när jag sedan behövde hjälp igen kunde inte vårdcentralen längre hjälpa mig så jag tog kontakt med förlossningen som gärna ville hjälpa mig, men kunde inte då dom inte kunde hitta mina prover i deras datasystem, aaarrghh, det e så man blir riktigt förbannad. Så jag var tvungen att boka tid till vårdcentralen, betala 140 kr för att få provsvaren, med andra ord, två papper med ettor och nollor på, det kändes helt värdelöst!

Sen så har jag fått höra att jag är allergisk mot penicillin, så varje gång jag åkt till akuten har dom frågat vad som hände när jag åt penicillin, och det har jag ingen aning om eftersom det var så länge sen dom sa att jag var allergisk, nu försökte jag då ta kontakt med min husläkare via det här braiga "mina vårdkontakter", hur bra gick det då? går ju bara att avboka tider eller boka en ny tid, alltså får jag ingen hjälp där heller!

Nu tänker jag äta havrebollar och dricka kaffe och lugna ner mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0