Tiden på BB

Dag 1 (Tisdag 24/2)

Vi fick ett familjerum, så himla skönt, jag hatar ju sjukhus så det var skönt att Kai var med under hela tiden.
De sa till oss att första dygnet brukar bebisar sova hela tiden...ååhh, så skönt, då ska vi verkligen passa på att sova för sen är det slut med det, haha, vilket skämt, ingen hade berättat för våran bebis att man ska sova hela tiden, han låg vaken och myste mellan oss. Fast med det adrenalinpåslaget man hade i kroppen gick det ändå inte att sova, dessutom ville vi bara ligga och titta på honom...

BM kom in och kollade om livmodern hade dragit ihop sig, det hade den gjort jättebra, skönt. Jag hade ont eftersom bedövningen dom satte för att sy hade släppt, fick värktabletter till natten och kunde sova fem timmar på raken, sen var det amma som gällde. 

Våra föräldrar kom och besökte oss denna dag. Kul med besök.

Dag 2 (onsdag 25/2)

BM som kom på morgonen tyckte att vi var så hemskt tysta av oss, undrar om alla plingar på den röda knappen hela tiden. Jag ringer på klockan om jag verkligen behöver hjälp med nåt eller fråga nåt, annars vill man ju ligga där och klara sig själv. Det verkar som dom inte riktigt hade skrivit upp allt i journalerna, dessutom blandade dom ihop oss med några andra flera ggr. Kai stog vid dörröppningen en gång precis när en BM kom in efter att precis ha gått, så frågar hon helt plötsligt honom "har hon kissat"... jag tänkte att ursäkta, men jag ligger ju här och kan svara på det själv.. dessutom vet dom att kissandet kommit igång bra så det var ju skumt, nee, då menade hon bebben, men nån annans bebbe..gaah. En annan gång kom dom in och gnällde för att bebben låg i bara blöja just då och eftersom han var vaken skulle han minsann ammas, men hallåå, vi hade precis bytt på honom, jag kan ju inte amma honom när han ligger på skötbordet, nej, usch, den BM var inte rolig. Inte så konstigt kanske att man bara ringer om man verkligen behöver. Sen fanns det en BM som var en sån babbelmaja så hon berättade massa egna grejer, t.ex. att rummen var så varma och om vi inte skulle vädra skulle hon inte klara av att komma in till oss eftersom hon har haft problem med lungorna i tio år..hahaha, men e det vårt problem? Kanske nåt hon borde ta upp med sin arbetsgivare!

Denna dag träffade vi barnläkaren, allt var bra förutom att dom hörde ett litet blåsljud, det var iofs normalt så det skulle kollas upp dagen efter igen, bara för att se att det inte var nåt.

Denna dag gick mest åt till att amma, nu skulle han ha mat hela tiden, knappt så jag hann duscha eller gå på toa innan det var dags igen. Under natten sov jag inte många timmar.

Idag var Maria på besök, trevligt.


Dag 3 (torsdag 26/2)



Bm kom in och kollade på killen, han var lite gul, även detta är normalt tydligen.

Jag hade ont i bristningen eller rättare sagt var det stygnen som dom hade klippt konstigt, eller lämnat för långa, så jag fick citodon med mig hem, hoppas det hjälper.

Barnläkaren kollade blåsljudet, inget kvar av den, jes, så skönt.. sen testades hans hörsel, alldeles perfekt, hon som tog testet sa att han hör jättebra, sen om han lyssnar är en annan femma.. jag la till "sen är han ju även kille"... hihihi!

Vi fick åka hem och fick återbesökstid dan efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0