Magen v 38

Sådär, nu har vi gjort klart gipsmagen. Det var riktigt kladdigt så jag rekommenderar verkligen att man har gott om utrymme samt massa skydd under så man slipper kladda ner golv o grejer.

Jag läste många inlägg innan om hur man bäst skulle göra och vad som var smartast och hur mycket gips man skulle ha mm.

Till slut gjorde vi iaf såhär: Klippte olika långa remsor av gipsbindorna som e köpta på apoteket. Till min mage räckte det med ett paket, den innehåller 6 st 2 meters bindor och kostade 109 kr, köpte ett paket till som vi ska använda till att göra en hand med samt som jag fixade till magen med när den hade torkat. Sen tog jag mkt vaselin på kroppen och efter det plastfolie runt, det blev hot hot hot, men det fick ju funka helt enkelt.
Sen fick Kai doppa remsorna i ljummet vatten, först hade vi för varmt vatten och det blev bara en "geggamojja" av första remsan. Sen gjorde vi konturerna och efter det var det bara att sätta på remsa efter remsa. När detta sen hade torkat tog vi av magen och satte den på tidningspapper, sedan fortsatte jag sätta på remsor där det behövdes. Det var mycket enklare för då slapp jag stå upp länge och kunde fixa till delar bäst jag ville. Nu får den torka i några dagar innan jag bestämmer mig för vad jag ska göra med den. Här följer en bild på magen som den ser ut just nu. Kanterna ska fixas till och sen blir det iaf lackning, kanske nån färg eller om jag skulle fästa något på den, vi får se.



Slänger oxå upp en bild på magen nu i vecka 38, bara två veckor kvar till BF, helt sjukt konstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0