Gårdagen

Vad hann jag med att göra igår då? Städade, lagade cevapcici och tsatsiki, sen messade Maria och ville gå ut och gå på promenad, det var helt underbart väder så klart vi gick ut, knallade runt här i området hit och dit, vågade inte gå jättelångt hemifrån ifall vattnet skulle gå eller ryggen började strejka, man vill ju gärna kunna ta sig hem... Det blev en och en halvtimmes promis, riktigt bra och det straffade sig sen, låg i soffan resten av kvällen och kunde knappt röra mig..

Melodifestivalen..usch vad dåligt det var igår, sämre har jag nog aldrig hört, enda låten som va bra var ju den på grekiska och den kom ju inte ens med, tur att nån jury valde med den iaf..

Sen såg vi nån film oxå och den var direkt översatt och det var ju tur att man kunde engelska för tex en översättning blev "he has cheated= han har varit otrogen" men i sammanhanget skulle det vara "han har fuskat..gud, så vi skrattade.. Hade inget med otrohet att göra whatsoever.

Jag o Maria tänkte gå ut och gå idag igen men nu e det världens snöstorm ute så får ta och vänta ett tag, tänker ju inte blåsa omkull i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0