Första och andra dagen hemma

Igår kom vi då hem från BB, smärtan under förlossninge och allt det där är som bortglömt, visst, det kändes, riktigt mycket vissa stunder, men lilla knyttet här hemma e så underbar så det är knappast nåt man tänker på.
Dom på BB sa att nu uner några dagar kommer vi ha det tufft eftersom man får amma mest hela tiden, tänkte att okej, bra att veta men det kan ju inte vara HELA tiden ändå..hum, så fel jag hade! Det var verkligen HEEEEELA tiden.. så gårdagen satt jag mest i soffan, gick på toa en snabbis och hann ta en dusch oxå, men det var nästan så det inte hade hunnits med, han e iaf väldigt lugn, gnyr litegrann när han är hungrig men aldrig att han har gråtit sådär hysteriskt mycket..inte än iaf! På natten fick jag sova hela två timmar i sträck..rekord! Det kanske blir bättre om ett tag, det är bara att vänja sig snällt, tur att Kai kan sova bra, han ska ju snart börja jobba igen så då e det bäst att han är utvilad.

Idag har det varit lite lättare med amningen, han har inte suttit klistrad vid brösten hela dagen, men jag ammar ju så fort han vill. Han sover ungefär en timme åt gången, får se om han sover likadant under natten. Nu är Kai så duktig så han har gått upp med honom och ska tvätta honom och byta blöja, skönt med en kille som tar sitt ansvar..hihihi!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0