Exemplarisk sopsorterare

Det tyckte tydligen någon granne att jag var idag. Vi har ett hus dit man går och kastar brännbara sopor och metall&rest, tycker ju inte att det kan vara så svårt att förstå skillnaden mellan dom två men tydligen var det visst det, för många..tragiskt!
Han(den här grannen alltså, har aldrig sett honom förut) var inne i rummet och hade handskar på sig och höll på där med andras sopor oxå verkar det som och när jag gick in med mina två soppåsar samt tre konservburkar kollade han väldigt noga vad jag skulle kasta och i vilken bytta. Mina två soppåsar hamnade såklart i en av dom tomma byttorna för brännbart och mina konservburkar i metall&rest, då utbrister han" vilken exemplarisk sopkastning" eller några såna ord, jaa, det e väl inte så svårt, fick jag fram då..vad ska man säga då? Så började han berätta hur vissa inte vet skillnaden utan bara kastar saker var som helst. Borde kanske ha berättat att mamma jobbar med bl.a. såna här grejer och om jag då inte visste skillanden på metall och brännbart vore det rätt illa. Men det är klart, kul att få en komplimang..hahahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0