Efter förlossningen

Fick upp lillkillen på bröstet och där låg han, blodig, geggig och alldeles underbar. Det sötaste jag sett, nånsin, fast så säger ju alla mammor om sina egna barn. Under tiden dom skulle sy fick Kai hålla honom eftersom dom tyckte att jag åtminstone kunde ta lite lustgas då.. det var på tiden!

Sen tog BM mitt blodtryck och det var rätt högt, hon skulle gå med mig på toan så jag satte mig upp och sen skulle ställa mig, huu, vad det snurrade.. blundade men det fick man ju inte göra, då blev det värre, bara att lägga sig ner igen och göra ett nytt försök efter ett tag. In på toan och skulle sätta mig, började snurra igen så det var ju bara att gå tillbaks på rummet och lägga sig på britsen och vila. Blodtrycket gick iaf ner, bra bra. Dom fick tappa mig  på urin eftersom det snurrade så.

De mätte och vägde lillkillen, 50 cm och 3350 g, alldeles perfekt, han var inte ett dugg för liten. Sedan ammade han, kissade och bajsade redan.. duktig kille.

Sen så fick vi åka upp till BB med vårat lilla mirakel, äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0