Alla dagar följer samma mönster

Det känns som att varje dag sen jag blev sjukskriven är exakt likadana, jag vaknar med K vid kvart över sju, tar morgonkaffe och frukost, går upp och lägger mig igen, kan inte somna den första timmen utan sätter på tvn och slökollar på alla kanaler och tom nyheterna och vädret, vuxenpoäng där. Sen vid nio börjar ögonen gå i kors och jag somnar i en timme, efter det börjar jag fundera på vad jag ska fixa för lunch till oss, K kommer ju oftast hem där efter elva. Som tur e har jag lagat massa storkok så jag brukar komma undan med att bara värma maten, perfekt. Även skönt för K att komma hem och få mat serverad så fort han kliver in genom dörren. Sen efter lunchen vilar han lite och jag kollar mailen och sånt, sen när han har åkt till jobbet igen väntar jag på att dagens andra höjdpunkt ska börja(våra bästa år), första e ju att han kommer hem och håller mig lite sällskap... Efter programmet brukar jag börja tänka på vad för mat vi ska ha till middag. Sådär ser mina dagar ut numera, inte direkt världens roligaste action kanske men jag vet att det kommer bli lite skillnad sen när bebben väl kommer, då ska jag ut på långa promenader o gå till öppna förskolan och IKEA såklart.... hahaha!

Var förresten en sväng till affären nyss och det tar ungefär 20 minuter att gå, inte så långt för en iaf fd vältränad flicka som jag, men det gjorde så ont i ryggen så nu blev jag nästan orörlig igen..usch usch usch!! Igår när jag bakade blev det likadant, så fort jag står upp en längre tid så låser det sig rejält och sen e det bara att vila... Inget annat hjälper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0