Reseberättelse del 1, första veckan

29/11-5/12

Allt gick smidigt fram till flygplatsen, K körde oss och Liam var såklart vaken redan från 5 och undrade säkert vart vi var på väg mitt i natten. Checkade in väskorna och jag hade ju vägt allt hemma så det var inga problem med vikten heller. Sen skulle vagnen checkas in vid specialbagaget som låg några hundra meter från vanliga incheckningen, trodde såklart att såna plastöverdrag fanns att köpa hos dom, men nej, det fick man såklart köpa på vanliga incheckningen, han där kunde typiskt nog inte berätta det när jag frågade om vagnen, så det var ju bara att knalla tibax med en numera ganska tung Liam i selen och köpa, kön var ju inte kort den heller, men frågade faktiskt om jag kunde gå före och det var iaf vänliga människor på väg till värmen så det var lungt.
Flyget gick grymt bra, Liam verkade inte få ont i öronen och han somnade redan innan vi lyfte och trots att det var trångt och han bara fick sitta ner och stå i famnen verkade han trivas eller åtminstone hade han accepterat läget.
Väl framme gick vi aldrig förbi nån passkontroll och väskorna kom fort, sen var det bara att gå ner med allt till specialbagagebandet, där stod vi i 45 min utan att något kom ut.. till slut gick mamma upp till vanliga för att kolla och där snurrade ju vagnen runt, gaaaaah! Snabbt ut till bussen för att få höra att den redan har åkt och att dom väntat på oss, ja, men vad konstigt, ingen kunde dock komma in och kolla vad som har hänt, fick iaf ta en annan buss och det gick ju bra. Kom till hotellet där en man sa att vi får vänta på vårt rum i en timme...VA?? Gick fram och pratade med en reseguide och hon fixade så vi kom in direkt, skönt. Sen gick vi och handlade lite mat och dryck och stannade på rummet resten av kvällen, Liam stormtrivdes från första stund, han började nästan krypa, tyvär la han sen ner verksamheten som jag sa i tidigare inlägg.

Dagarna började med frukost såklart och sen gick vi till den så kallade uppvärmda poolen, tänkte att Liam kunde få plurra lite men nej, det var ju alldeles för kallt. Han somnade i vagnen och vi kunde pressa lite, vädret var dock inte det allra bästa den första veckan så det blev lite si och så med solandet, dessutom kunde vi ju bara ligga och sola då Liam sov, annars gjorde vi annat. Vi brukade gå långa promenader längs stranden och shoppa lite och fotografera desto mer, stanna till vid någon restaurang och ta en drink, gå till parken och gunga lite mm.

På mammas födelsedag gick vi ut och åt på restaurang, tre rätters middag som kostade 8 €, rätt galet faktiskt. Och eftersom vi hade Liam med oss fick vi även hela personalen för oss själva, alla skulle komma och peta på honom och prata med honom och berätta hur söt han var =)
Grattis bästaste mami på din 60-årsdag!!!

De andra dagarna åt vi faktiskt egenlagad mat på hotellet, vi hade bestämt att vänta tills K kunde joina oss veckan därpå för att sen gå ut och äta varje kväll, ville inte heller rycka i Liam hela tiden då det nästan var läggdags för honom när vi skulle äta. Som tur är verkade hans dygnsrytm inte ha tagit nån "skada" av att vi ryckte i honom till höger och vänster i tid och otid.

Liam ja, oj vad dom älskade honom där, och vad han njöt.. hela tiden, jag har nog inte sett honom så lycklig över att träffa främmande människor förut, jag som trodde han skulle komma in i den där blyghetsfasen..neee, han sken som en sol och kunde verkligen de rätta knepen för att alla skulle falla pladask! Folk berömde hans fina ögon, så jag måste ju ta åt mig av äran då han ju har mina..;) sen kallades han för "guapo" och beautiful och cute såklart! Det var riktigt kul att se hur olika folk är, här är man bara i vägen om man har barn, men där var man som en drottning och alla var så himla hjälpsamma, mer om det i inlägget om andra veckan.

Ön hade förändrats lite sen vi var där sist, många av mina favoritnattklubbar hade försvunnit men även bra saker hade hänt, dessa människor som försöker lura en var helt borta.

Nu ska jag leta lite bilder från första veckan och bjuda på lite godsaker.


Liam hade flest skor, men använde nästan aldrig några...


 Underbara pina coladas och en överlycklig Liam




Liam på stranden, sanden var dock ingen höjdare, det kändes bara konstigt




Kommentarer
Postat av: carro

Shiiit miten söpööö!! Kenkärivi missä on 4 mini kengät :)

Tavtaan i mellandagarna ja puhutaan rese snack ja kaikkee muuta!!



KRAMEN

2009-12-23 @ 06:19:42
URL: http://babyeggi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0