Kääääääärring!

Varför ska folk lägga sig i vad andra gör?
Igår var jag på Jysk för att köpa överkast till våran säng, K handlade mat i en annan affär och jag hade Liam i bärselen, tog upp telen för att ringa och säga att han nog får komma in och hjälpa mig bära sakerna, då går det förbi en kärring som vräker ur sig: "det är farligt för barn att prata i telefon", jag blev helt ställd och nästan chockad och fattade typ inget, blev helt tyst i telen oxå och hörde K säga typ hallå, hallåå..hihi! Iaf, så stirrade jag på kvinnan(hon stog med ryggen mot) och hennes kompis märkte det, hon trodde nog att kärringen som öppnade munnen åker på stryk nu, jag hade nog en inte alltför trevlig blick, så hon började läxa upp sin kompis typ " det är andra tider nu, man får såklart prata i telefon, varför måste du säga såna där saker, lägg av", och så sa hon till mig nåt i stil med, bry dig inte om henne, men jag fortsatte bara med min "fina" min, och när hon sen vände sig om smällde jag till henne..neeejdå.. det hade ju kunnat gå till så men nej, jag frågade om hon tyckte jag gör nåt annat fel oxå, typ bär min son i selen, han kan ju få ont i ryggen av det, eller att jag står under lampan, vi kan ju få den i huvet vilket oxå är farligt.. kunde ha fortsatt länge till men behärskade mig iaf..fattar dock inte varför hon skulle lägga sig i, jo just det, hon sa även att hon tycker det är onödigt att prata i telefonen, det förstår jag väl att hon tycker, ingen vill prata med henne med den attityden!

Jag brukar åtminstone inte säga vad jag tycker om saker även om jag såklart har åsikter, alltså man ska självklart vara ärlig men vissa saker kan man låta bli att säga, tex idag såg jag en mamma med barnvagn, dottern va säkert ungefär i Liams ålder, hon låg i sin vagn på bussen helt tyst och bara såg sig omkring, då börjar mamman trycka in napp i munnen på henne, hon spottade ut den, då tryckte hon in den igen..jag förstod inte riktigt varför hon skulle ha napp i det läget men det kanske fanns en anledning och därför sa jag såklart inget, jag har dessutom inte med det att göra.. Är även glad att jag lät bli, tänk om hon hade blivit upprörd och nu behövt blogga av sig och satt en rubrik typ..käääääärring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0