Trädgårdsfreak

Känns som man snart blir det oxå, kom på mig själv med att surfa på såna sidor och har fastnat i något forum där folk diskuterar olika frön och buskar och träd och planteringstips, jösses, trodde jag inte om mig själv. Men det är ju kul nu när vi har egen tomt, nästa år ska det dessutom vara den finaste i det här området, det är mitt mål, så därför är det bara att sätta igång och börja så olika plantor redan nu. Vi har blivit helt förälskade i japanska körsbärsträd, undrar var man kan köpa såna? Får ta en sväng till Plantagen i helgen och kolla, där borde det nog finnas? Om det inte är så att dom ska sättas på hösten..kan ju inget om det här ännu, tur att mamma gav mig en tjock trädgårdsbok, bara att börja läsa. Apropå läsa, kanske skulle jag prioritera körkortsteorin nu allra först?

Kommentarer
Postat av: Marie

Har ni varit på Zeta´s trädgårdshandel i Kungens kurva, finns jätte mkt fint till trädgården där. Var där me pappa som oxå vill hitta något fint liten träd till hans tomt. Dags för en promenad snart igen??

2009-05-02 @ 16:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0