Rivstart

Istället för kängurubensin blev det rivstart när vi övningskörde..hihi, riktigt svårt att hitta det där perfekta läget så man slipper båda! jaja, det kommer, övning ger ju färdighet! Vi har redan kört tre ggr nu och sist vi började körde vi nog sammanlagt tre ggr.. under typ 2 år..fyy, vad dåligt, kunde redan haft körkort vid det här laget!

Vi gick en promenad imorse, skulle gå förbi ett gäng barn som hade varit på simskola tror jag, då ser jag lite längre ifrån att tre av killarna i den klassen står och kastar stenar mot nån barack, då jag närmar mig slutar dom och då frågade jag en av pojkarna(dom var kanske 8-10 år gamla) ifall det är lungt att jag går förbi utan att få stenar på mig, eller om han tänker fortsätta kasta, då blev han väl så paff av att nån säger till så han svarade ja, alltså att han tänker fortsätta kasta, sen ändrade han sig och sa nej..iaf, frågade honom var hans fröken var, då pekar han på en kvinna som står ungefär 20 m bort och har hela tiden tittat på dom men inte sagt nåt, börjar gå mot hennes håll och då kommer hon och säger "bra att du sa till, kanske bättre att en utomstående gör det, mig lyssnar dom inte på"..hallåå..auktoritet! Man får ju se till så dom lyssnar på en.. hade det varit min klass eller mina barn hade jag iaf inte accepterat att dom kastar stora stenar.. Tror inte på fullaste allvar att hon ens hade sagt till dom, iom att jag såg dom ungefär 200 m innan jag passerade dom och jag såg aldrig att hon ens tänkte gå mot deras håll så var det nog bara skitsnack! Hon försökte väl bara rädda sitt skinn..

Har fikat ute idag igen, och det var riktigt varmt, så fort det slutar blåsa tänker jag sitta med bara linne på mig.. oj, byxor oxå då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0