Föräldragruppen

Igår var ju första tillfället, vet inte riktigt vad jag tyckte om det, hade iofs inga förväntningar heller.

Hon som höll i gruppen är distriktssköterska på BVCn här, trodde att hon skulle hålla föreläsningar om olika saker typ, men så var det inte. Vi satt i ring med bebisarna i famnen, kanske 15 mammor och alla barnen var ungefär 2-3 månader gamla, det var ju visserligen rätt kul att se att så många i området har barn i samma ålder som vi, man kanske kan ta en promenad med nån, om det nu blir att jag går fler ggr, vi gjorde inte direkt så mycket, förstår inte vad meningen med det där är egentligen. Alla presenterade sig, men vissa bebisar grät och andra ammade så dom flesta var i sina egna tankar, tyckte inte jag fick ut så mycket av gårdagen. Iaf så skulle man berätta vad man hette, vikken sköterska man går hos, var man bor och vad ens barn heter, jag bryr mig inte särskilt mycket om att mamma och barn som satt mittemot går hos tex. Inga på vårdis..inte intressant alls! Kändes lite oförberett, för sen skulle vi gå en runda till och då fick man berätta varför man själv heter det man gör och varför barnet fick just det namnet. Sen en tredje runda där vi fick berätta vad vi vill prata om vid nästa träff, känns lite krystat, kan man inte bara prata om det som känns aktuellt just för den gången, sen mitt i sa sköterskan att nu måste jag gå men ni kan ju stanna kvar, bara ni går innan fyra för då larmas det på här..eehh..va??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0