Egoistisk

Jag tror fasen jag har för mycket tid över, jag hinner lägga märke till för mycket helt onödiga saker som jag sen går och förundras över eller irriterar mig på. Det här hände när vi kom hem från stan i veckan, kom upp till spärrarna och där ska man trycka på en knapp för att komma förbi med barnvagn, jag gjorde det och tryckte på grinden med vagnen, det gick inge vidare så en kvinna som ställt sig på andra sidan och letade efter rabatthäftet i väskan märkte det och öppnade åt mig, jag tyckte att det ju faktiskt var väldigt snällt, är tyvärr så van vid att ingen hjälper någon annan om den inte själv vinner nåt på det så det var nästan konstigt, gick ut bara för att se att hon ju såklart smet in fort som bara den och skippade att stämpla häftet, alltså hjälpte hon till att öppna bara för att hon själv vann på det! Återigen trodde jag eller jag kanske önskade jag att människor inte var så egoistiska men tyvärr hade jag fel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0