Dagens tistel..

..Ja, den delar jag ut till två olika kärringar!

Jag gick en promenad och så tog jag svängen förbi badhuset, utanför har dom planterat thujor, eller hur det nu stavas, iaf såna buskar, och så hade en av buskarna ramlat, så går en kvinna i 40-årsåldern med blont hår dit och tar tag i den busken som ramlat, jag tänkte att gud, vad roligt, hon tänker sätta tillbax den där den ska vara, hon tar upp den och tittar lite på den, sen tar hon den under armen och GÅR IVÄG, jag harklar mig högt bara för att visa att nån minsann såg på när du snodde den, då kollar hon snabbt bakåt och börjar sätta ännu mer fart! Alltså man gör bara inte så..jag borde ha gått efter och sagt nåt till henne men man är ju efterklok som vanligt!

Sen fortsätter jag och går in i affärn, de har två kassor men bara en är öppen, kön växer och det kommer snart en till som ska sätta sig i den andra kassan, då går de två som stod före mig till den nyöppnade kassan, så jag står kvar, de hade barnvagnar som jag så det gick inte att gå så mkt längre fram, då hör jag bakom mig hur en kvinna med annat ursprung säger till den svenska damen som står bakom mig att gå framåt då, då säger hon att nej, jag tänker inte trampa nån på tårna här(hon menade mig) då säger kärringen att men då går jag före dig..eehh, va???? Var e respekten? Fy fan säger jag bara, hade lust att säga några ord till henne oxå, tur att den svenska damen höll på sig och vägrade släppa den andra förbi...helt rätt!

Jag har kommit på att jag nog inte ska vara ute bland folk, jag har aldrig förr haft tid att lägga märke till hur dåligt folk faktiskt beter sig,  blir så förbannad och tror knappt mina ögon ibland! Om vuxna människor beter sig så här, hur ska då våra barn lära sig nån vett?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0