Busshistorier

Jösses, att åka buss är alltid lika spännande, inte själva åkandet utan hur folk faktiskt beter sig och hur dom är, vad dom gör och inte gör...

Häromdan när jag åkte så fanns det en stoooor humla på bussen, den surrade runt här o var, jag är inte rädd för insekter och kryp men det verkade som att många andra var det, iaf, höll koll bara så den inte skulle flyga in i vagnen, vet ju inte hur Liam reagerar ifall han bli stucken, eller man kanske inte blir stucken av humlor, nåja, iaf så flög den bakom mig och landade självklart på vagnen, och bara vägrade röra på sig, jag tänkte att det var lika bra att smälla till den, ryckte loss en sån affisch och smällde till den lite lätt, den ramlade ner på skötväskan, jag visste inte om den var död eller bara allmänt groggy så försökte peta bort den, fick ner den på golvet men under vagnen så hade ju ingen koll på den ifall den sen skulle börja flyga runt igen, när vi sen skulle hoppa av bussen såg jag att den fortfarande låg kvar, kvinnan som satt närmast reste på sig för att kolla att den faktiskt var död, hon verkade vara livrädd, så jag tog med humlan ut, kändes som om jag räddat livet på henne ungefär..!!!

Sen när vi åkte tillbaks fanns redan två andra med barnvagn på hållplatsen så dom fick såklart gå på först, dom ställde sig närmast så att jag fick tränga mig förbi och ställa mig längst in, vääääääldigt smart när det är så trångt på bussen redan utan vagnar. Vi kom iaf på och jag satte på bromsen, hon med vagnen i mitten hade däremot inte gjort det fick jag erfara, hennes vagn rasade över mig så jag är helt blå om vristerna, hennes skinnjacka ramlade av och hon fnyste åt mig ungefär som att det var mitt fel att hennes vagn ramlat och jackan blivit smutsig..hum, sen när borde jag ha tagit upp hennes vagn eller hållt fast den så att den slapp ramla, sen blev hon så arg så hon tyckte att jag kunde sätta mig på hennes plats, jag tackade vänligt nej då jag ändå skulle av efter nån hållplats...människor alltså, tilläggas bör att hon var lika arg på sin ca. 4 åriga son som tappade nåt på golvet och ställde sig på knä för att nå den saken, hon skrek på honom nåt i stil med "gå upp därifrån, vad håller du på med, dina kläder blir smutsiga", konstigt, jag trodde aldrig att barns kläder blir smutsiga lixom :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0