Misslyckad kväll!

I fredags skulle jag till stan för att träffa en gammal kompis som kom med båten från Finland. Vi skulle ses efter sju nära hamnen, stack iväg i god tid så jag skulle hinna. Kommer ner till tunnelbanan och märker att tåget som jag skulle ta såklart inte går av någon anledning, sen när den väl kom en kvart för sent så står det att ersättningsbussar går mellan sätra-axelsberg, ja men självklart, vad annars lixom? Här började jag känna att det verkar inte bli nå vidare bra kväll det här. Det tog en hel timme att komma till stan, vanligtvis tar det en halvtimme, så första perioden av kvartsfinalen mellan Finland och Ryssland i hockeyn missade vi ju oxå. Gick till Olearys men det var knökfullt där, fortsatte till Fenix, dom hade matchen på så det var ju bara att gå in där o ställa sig i baren och kolla.
Typikst att Finland skulle förlora matchen oxå, jaja, inget att göra nåt åt... Kompisen från Finland skulle vidare till Arlanda för att träffa någon där så jag och H som oxå var med stack till lokala snusket. När vi kom dit såg jag direkt en kille/gubbe/man, whatever som jag inte tål för fem öre, värre människa får man leta efter, så jag kände men great, kan det blir värre??? Köpte en cider och hällde upp den i ett glas, satte mig och skulle börja dricka men vände mig om för att kolla på sverige-canada matchen och råkade såklart hälla den röda cidern på min vita tröja och väska, sen rann den ner rakt mellan benen, så då kände jag verkligen att denna kväll måste få ett slut, svepte cidern och sa, tack, nu räcker det för mig... Usch! Kan ju bara hoppas att nästa utekväll blir lite mer lyckad, apropå det så e det ju snart kryssning igen, jeeeeeeeeees!

Igår mosade vi iaf Sverige i bronsmatchen! Ännu mer jeeeees! GÖTT!

Ikväll ska vi ut och äta middag på något nytt ställe, nam nam! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0