Sluta dricka kaffe??

Funderar på om jag ska sluta dricka kaffe nu igen. Saken är den att jag har druckit kaffe sen jag var liten, med andra ord, redan ur nappflaskan, det var såklart kaffe med mjölk men ändå. Jag har alltid haft mycket socker i kaffet men har kunnat minska på det lite åt gången, så nu är det bara 11/2 tsk i varje kopp, rätt lite för att ha haft fyra tsk innan. Lite innan jul slutade jag dricka kaffe bara sådär, jag körde en reningskur och då rekommenderades det att skippa kaffet, vilket faktiskt var lättare än jag trodde. De första två-tre dagarna var det lite jobbigt för jag har en vana att alltid dricka kaffe efter miidagen men sen funkade det bra och kaffet ersattes med vatten eller Brämhults juice, riktigt goda saker det där.Efter reningskuren på tre veckor höll jag upp med kaffet ca en månad till, sen tänkte jag att jag kan väl smaka en kopp då, och usch, det var riktigt vidrigt, stark och äcklig smak, så jag tänkte det är ju jättebra det här. Jag får inte ut nåt av att dricka kaffe heller, blir ju inte piggare eller nåt sånt. Sen började jag ändå dricka kaffe lite ibland på helger till frukosten och sånt och nu har det blivit så att jag återigen dricker två koppar om dan minst. Men nu tror jag att jag ska sluta dricka det igen, blir dessutom helt uppblåst i magen av kaffet, eller det är ju mjölken som gör det.

Näe, på måndag e det slut med kaffedrickandet och den svullna magen! Så e det bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0