Paketstrul

Yes, idag har jag fått mycket gjort, eller inte så mycket egentligen men har nu bokat en spabehandling, det blev en ansiktsbehandling nästa tisdag, ska bli skönt, hoppas bara att man inte ser ut som en röd tomat flera dagar efter, vi åker ju på kryssningen den fredagen.. Sen hann jag också boka bowlingen och har postat kortet som jag scrappade ihop tidigare i veckan. Sen har jag även hunnit med något som jag aldrig nånsin trodde om mig själv, jag är helt enkelt alldeles för stressad eller något liknande. Jag hade fått paketavi hemskickat så jag hämtade den på min lunchrast och la den i fickan och gick mot jobbet, när jag nästan kom fram skulle jag ta fram den men den bara fanns inte någonstans, jag är aldrig slarvig nog att tappa bort såna där viktiga saker men tydligen så hade jag lyckats med det iaf, snabbt in på avdelningen, säga till mina kollegor att jag måste gå o leta efter den på vägen och sen vände jag hem och gick och kollade hela vägen men såg inte den nånstans. Väl hemma vände jag in och ut på alla fickor, avin fanns INGENSTANS! Snabbt på med internet, leta rätt på numret till postens utlämningsställe, ringde dit och sa att om någon kommer dit med avin får ni absolut inte lämna ut paketet eftersom jag har tappat bort avin och det då måste vara någon annan som hämtar mitt paket. Han sa, men kanske har vi redan lämnat ut den till någon, jag sa nej, nu skriver du upp mitt namn och sen kommer jag på en gång med legitimation och hämtar paketet! Ingen kan ha hunnit hämta den eftersom jag tappat bort den fem minuter tidigare. Sedan sprang jag dit och och han gick in i rummet med paketen och var borta ett tag, snacka om panik, paketet är säkert borta, nån annan har redan hunnit hämta den, usch vad oärliga människor är mm, alla tankar dök upp när han till slut kom ut med paketet, huh, ingen hade hunnit dit innan mig iaf! Det värsta är att såna här "stort brev" avier kan alltså vem som helst hämta ut, det finns inget krav på att visa leg och fakturan fanns ju med i paketet, så hade någon då hämtat ut paketet hade jag ju inte fått mina kläder men ändå varit tvungen att betala så att jag inte skulle få något skuldbrev senare... usch vad det här systemet e konstigt. Sedan finns det krav på leg på vissa paket, det är dom paket man betalar på plats, men jag menar, skulle jag få fel avi hemskickat till mig tex så skulle jag väl aldrig försöka få ut nån annans paket som jag dessutom måste betala för där o då..nej, skumt system, paket som man bara hämtar ut behövs inget leg till men det du betalar för måste du visa leg..helt sjukt! jaja, nu e iaf kläderna här och snyggt som fasen satt min nya fina rosa klänning som jag ska ha på båten, och nu har tydligen ett paket till kommit, men till ett annat utlämningsställe och där måste jag minsann visa leg.. båda paketen e från samma ställe dessutom...hahaha, ironiskt.
Ska snart iväg och spela bandy och lugna ner mig lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0