Dessa vältränade vader

Alltså ibland blir jag helt tokig på mina vader, visst dom är vältränade, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag har tränat friidrott sen jag var sex år, nu har jag iofs lagt spikskorna på hyllan för ett bra tag sen men vaderna kan jag inte lägga där.. Det är framför allt jobbigt när man ska hitta stövlar som passar, jag som då älskar höga stövlar tycker ju att det är en pina varje gång man ser riktigt snygga i affären och så ska man testa dom och så får man på sig dom lite mer än halvvägs och inget mer, usch och fy! Därför är jag nu så glad när jag har lyckats hitta två par där i Estland och ett par igår, jippii!

Och friidrotten, jösses vad jag saknar den ibland, alla träningsläger, tävlingar, gemenskapen, vinnarskallen mm. Wow, vilka tider det var! Vinnarskallen och att aldrig ge upp hänger fortfarande med.

Nu har jag bestämt mig för att ta körkort till sommaren, det här funkar inte längre, igår när jag väntade på bussen ute i kylan tänkte jag på hur lätt det hade varit att bara sätta sig i bilen och åka iväg. Inte behöva passa busstidtabeller utan bara åka när man känner för. Bussen var försenad igår också så det kanske förstärkte effekten av min irritation. Jag har körtillstånd och bil, bara att boka tider i min egen kalender och faktiskt inte hoppa över tiderna bara för att jag är trött, eller hade en jobbig dag på jobbet eller..eller....eller..ja, det har låtit så hittills! Men det är ju så lätt att bara skippa när man kör med sin sambo, vi kan ta det imorgon, nu e det lite mörkt redan mm.. haha, sitter och skrattar åt mig själv och dessa dumheter, nu e det slut på det iaf!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0