Strömavbrott!

helt sjukt vad förlamad man blir när strömmen går! Alltså jag älskar att vara ute på landet på somrarna, inge el, inge vatten, inge toa! All mat lagas med hjälp av uppvärmning på platta där man använder gas eller nåt sånt, vet inte riktigt vad iofs eftersom jag inte lagar maten där, vatten hämtas i brunnen ute och toa har vi ute på gården, helt underbart härligt! Men nyss när elen gick här hemma så blev jag helt irriterad, det är ju konstigt, man klarar sig verkligen inte utan el..katastrof, hur gjorde dom förr i tiden??

Dessutom gick det inte att ringa, varken hemifrån eller från mobilen..

Jag o killen pratade om hur sjukt löjligt det faktiskt är, allt går ju typ på el, nere i porten har vi en sån smart grej så man kommer inte in utan en sån bricka, men så går ju den på el, hur gör man då för at ta sig in här, om elen e borta? Tänk om man behövde ta bilen nånstans just nu, jätteakut, tex till sjukan, ja, då funkar ju inte brickan där heller så det e bara o glömma, sen ringer man ambulansen, jo, om telen skulle funka..aarrggh, allt e för beroende av el, sjuk värld det här, vi e oxå alldeles för beroende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0